Moderní trendy ve vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
O projektu
- Firma Matesová Jana RNDr., v.o.s. 31. 1. 2015 dokončila realizaci projektu Moderní trendy ve vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Partnerem projektu byla Základní škola Třebíč, Cyrilometodějská 22.
- Cílem projektu bylo významně inovovat vzdělávací metody u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami partnerské školy, zvýšit motivaci žáků ke vzdělání, pomocí moderních pomůcek zmírnit negativní důsledky zdravotního postižení, a tím přispívat k rovným příležitostem těchto žáků a jejich zapojení v maximální míře do běžného života.
- Projekt byl zahájen 1. 4. 2013 a byl dokončen 31. 1. 2015.
Obsah projektu
- Ke splnění cíle projektu byly využity nejmodernější výukové pomůcky - internetové tablety, TV ovládaná pohybem, dotykové displeje.
- Žadatel umožnil zvýšení kvality vzdělávání, zlepšoval podmínky pro využívání ICT pro žáky i učitele, zaškolil učitele.
- Učitelé vytvářeli pro žáky výukové materiály. Tyto mají žáci přístupny nejen ve škole, ale i z domova, rodiče je mohou procházet společně s dětmi v rámci přípravy na výuku.
- Učitelé vytvořili metodiku, která je zaměřena na způsoby správného a efektivního využívání inovativních výukových metod zavedených na škole.
- Projekt prohluboval spolupráci a výměnu zkušeností a posiloval vazbu rodina - škola.
- Rodiče byli zaškoleni v pracovních dílnách.
Komu byl projekt určen?
Projekt byl určen pro tuto cílovou skupinu z partnerské školy Základní škola Třebíč, Cyrilometodějská 22:
- žáci se speciálními vzdělávacími potřebami z partnerské školy,
- učitelé partnerské školy,
- rodiče žáků partnerské školy.
Průběh a výstupy projektu
Realizátor vytvořil pro partnerské školy vzdělávací software (vč. manuálu), který mimo jiné umožňuje vytvářet interaktivní úkoly (např. různé přetahovačky, skládačky, doplňovačky atd.).
Realizátor nainstaloval a zprovoznil na partnerské škole interaktivní výukové pomůcky - internetové tablety, dotykové displeje, TV.
Realizátor vytvořil pro partnerskou školu celkem 200 ks interaktivních výukových aplikací a 1 interaktivní hru zaměřenou na třídění odpadů a úsporu zdrojů z oblastí:
- Jazyková komunikace
- Matematika
- Věcné učení
- Rozumová výchova
- Smyslová výchova
K aplikacím byly vytvořeny také metodické materiály.
Učitelé měli k dispozici poradenskou činnost a zaškolení. Realizátor vytvořil pro učitele vzdělávací materiály z oblasti ICT.
V rámci projektu proběhly 2 pracovní dílny pro rodiče, ve kterých si rodiče společně se svými dětmi mohli vyzkoušet inovativní metody výuky.
Učitelé vytvořili pro žáky 500 stran výukových materiálů z oblastí:
- Jazyk a jazyková komunikace
- Matematika a její aplikace
- Člověk a jeho svět
- Umění a kultura
- Člověk a svět práce
Učitelé zrealizovali pro žáky během projektu 4 soutěže.
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost (www.esfcr.cz)
Prioritní osa: 1 – Počáteční vzdělávání
Oblast podpory: 1.2 – Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Číslo výzvy: 02
Název projektu: Moderní trendy ve vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Registrační číslo: CZ.1.07/1.2.37/02.0019
Realizátor projektu: Matesová Jana RNDr., v.o.s.
Celkové způsobilé výdaje: 2 999 796,00
Podíl národního spolufinancování ze státního rozpočtu ČR: 449 969,40 Kč
Podíl příspěvku z Evropského sociálního fondu: 2 549 826,60 Kč
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.